CA

Escola Mallorquina d'Administració Pública

L’Escola Mallorquina d’Administració Pública (EMAP) neix per gestionar, coordinar i desenvolupar les tasques inherents al procés d’estabilització derivat de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, que té com a objectiu reduir la temporalitat del conjunt de les administracions per sota del 8 %.

L’EMAP assumeix les funcions pròpies d’una escola d’administració pública i gestiona els processos d’estabilització de l’ocupació temporal del Consell de Mallorca, de l’Agència de Defensa del Territori i de 29 ens locals de Mallorca que han firmat els convenis corresponents d’encàrrec de gestió.   

Aquest web serveix com a punt d’informació dels procediments prevists i, addicionalment, és l’enllaç a la seu electrònica,  on es despleguen els tràmits dels processos que són competència de l’EMAP. 

Comunicats

  • Estabilització. Consell de Mallorca. Personal funcionari. Subgrup C2. Acord llistes definitives de mèrits i selecció de places. Concurs Oposició. - (07/05/2025)

    S’ha publicat: Acord del Tribunal Qualificador d’estimació o desestimació de les al·legacions a la llista provisional de mèrits, resolució d’empats, aprovació de la llista definitiva de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs oposició per a l’ingrés com a personal funcionari del subgrup C2, Administració general, Aux. d’administració general, Subescala auxiliar, del Consell Insular de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori, de nomenament com a personal funcionari i de l’adjudicació de llocs de treball, derivada de l'oferta d'ocupació pública extraordinària del Consell de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori per a l'any 2022 i acumulades de 2017 i de 2019.

    Llegeix més
  • Estabilització. Consell Insular de Mallorca. Personal funcionari. Administració General. Subgrup C2. Auxiliar d’administració general. Rectificació de la resolució d’ampliació de llista definitiva de persones excloses. Concurs Oposició. - (06/05/2025)

    S’ha publicat: Resolució de rectificació de la Resolució del conseller d’Hisenda i Funció Pública, de data 26 d’abril de 2025, que amplia la llista definitiva de persones excloses del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs oposició per cobrir les places de Funcionari, subescala auxiliar, del subgrup C2, categoria d'auxiliar d'administració general, derivada de l’oferta d’ocupació pública extraordinària del Consell de Mallorca i de l’Agència de Defensa del Territori per a l’any 2022 i acumulades de 2017 i de 2019.

    Llegeix més
  • Estabilització. Consell de Mallorca. Personal laboral. Subgrup C2. Acord llistes definitives de mèrits i selecció de places. Concurs Excepcional. - (24/04/2025)

    S’ha publicat: Acord del Tribunal Qualificador d’estimació o desestimació de les al·legacions a la llista provisional de mèrits, resolució d’empats, aprovació de la llista definitiva de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs excepcional per a l’ingrés com a personal laboral fix del subgrup C2, de la categoria d’Oficial-a 1a Picapedrer-a, derivada de l'oferta d'ocupació pública extraordinària del Consell de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori per a l'any 2022 i acumulades de 2017 i de 2019.

    Llegeix més
  • Estabilizació. Entitats Locals. Administració especial. Subgrup A1. Llista definitiva de mèrits - (28/03/2025)

    S’ha publicat: Acord del Tribunal qualificador de resolució de les al·legacions a la llista provisional de mèrits, resolució d’empats, aprovació de la llista definitiva de valoració de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs oposició per a l’ingrés com a personal funcionari de carrera de les escales, subescales, classes i categories (o especialitats) d’Administració especial del subgrup A1, i oferiment de llocs dels Ajuntaments d’Algaida, Andratx, Artà, Capdepera, Manacor, Pollença i Puigpunyent.

    Llegeix més
  • Entitats locals. Personal laboral fix. Subgrup A1. - (26/03/2025)

    Llista provisional de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per cobrir la plaça de personal laboral fix del subgrup A1 derivada de l’oferta d’ocupació pública extraordinària de l’Ajuntament de Santa Maria, del torn lliure.

    Llegeix més

Vídeos

Guia del tràmit d'acreditació de requisits i mèrits

L’Escola Mallorquina d’Administració Pública ja tramita la posada en marxa de prop de 130 convocatòries de concurs i concurs oposició per a la cobertura de places de funcionari al Consell de Mallorca

L’Escola Mallorquina d’Administració Pública ja tramita la posada en marxa de prop de 130 convocatòries de concurs i concurs oposició per a la cobertura de places de funcionari al Consell de Mallorca

(14/10/2022)

  • Premsa i comunicació/Departament d'Hisenda i Funció Pública

La presidenta Cladera ha destacat el compromís de la Institució per fer davallar la temporalitat en la funció pública del Consell, que conjuntament amb l’IMAS i l’ADT, convocaran 1.300 places de funcionari actualment cobertes interinament.

El Consell de Mallorca ja compta amb l’Escola Mallorquina d’Administració Pública. És l’ens encarregat d’organitzar tots els processos de regularització dels llocs de feina del Consell de Mallorca i de l’ADT que es posen en marxa en virtut de la Llei 20/2021 de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat.

La presidenta Catalina Cladera, acompanyada pel conseller d’Hisenda i Funció Pública, Josep Lluís Colom i el director insular de Funció Pública, Antoni Espases, ha visitat les noves oficines de l’EMAP, en marxa des del passat mes de juliol, i que ja està preparant les primeres convocatòries de regularització places per a les categories A1, A2 i B, tant per la via de concurs, com la de concurs-oposició. Cladera ha remarcat que “amb l’EMAP fem real el nostre compromís per anar minvant la temporalitat a la funció pública del Consell de Mallorca, i acostar-lo l’objectiu del 8% sobre el total de la plantilla”.

Abans de 31 de desembre l’EMAP haurà d’haver fet les prop de 130 convocatòries diferents per a la cobertura de les 483 places que surten a concurs i concurs-oposició, comptant les pròpies del Consell i les de l’Agència de Defensa del Territori. Aquestes places suposen més del 80% de l’interinatge del Consell de Mallorca, i compleixen la premissa de dur més de tres anys ocupades ininterrompudament abans de la data fixada per la llei, de 31 de desembre de 2020.

L’Institut Mallorquí d’Afers Socials, l’IMAS, gestionarà els seus propis processos de regularització de places, per un total de 817 llocs de feina. En total, entre Consell, ADT i IMAS, són 1.300 les places interines que sortiran a concurs i concurs-oposició, en les convocatòries previstes, que s’aniran engegant al llarg de 2023.

La nova EMAP compta amb 18 professionals al servei. El seu primer objectiu serà el d’organitzar tots els procediments de regularització de places, però el compromís de la institució amb el sosteniment de la funció pública en termes de qualitat de l’ocupació marquen el full de ruta de l’Escola, que haurà de preveure les convocatòries ordinàries i regulars de provisió de places cada any. A més, l’EMAP també s’ocuparà de centralitzar totes les demandes formatives i de reciclatge laboral en coneixements per als i les funcionàries i el personal laboral de la institució.

També el suport als municipis, inherent a la feina del Consell, se substanciarà a través de l’EMAP. Ja s’ha tramitat la concertació de convenis d’encomana de gestió des dels Ajuntaments cap al Consell per que sigui l’EMAP qui tuteli els diferents processos de regularització de places interines als ajuntaments que ho sol·licitin, evitant que els consistoris, especialment els més petits, hagin de dedicar recursos i temps a l’organització dels seus propis processos, que es podran fer de manera centralitzada.

Adreça

General Riera, 113, Palma

Contacte 

estabilitzacio@conselldemallorca.net

Atenció telefònica

De 12.00 h a 14.00 h, de dilluns a divendres
Consell Insular de Mallorca: 971 007 924 / 971 007 912
Entitats Locals (personal funcionari): 971 007 913 / 971 007 925
Entitats Locals (personal laboral): 971 007 910