CA

Escola Mallorquina d'Administració Pública

L’Escola Mallorquina d’Administració Pública (EMAP) neix per gestionar, coordinar i desenvolupar les tasques inherents al procés d’estabilització derivat de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, que té com a objectiu reduir la temporalitat del conjunt de les administracions per sota del 8 %.

L’EMAP assumeix les funcions pròpies d’una escola d’administració pública i gestiona els processos d’estabilització de l’ocupació temporal del Consell de Mallorca, de l’Agència de Defensa del Territori i de 29 ens locals de Mallorca que han firmat els convenis corresponents d’encàrrec de gestió.   

Aquest web serveix com a punt d’informació dels procediments prevists i, addicionalment, és l’enllaç a la seu electrònica,  on es despleguen els tràmits dels processos que són competència de l’EMAP. 

Comunicats

  • Estabilització. Consell de Mallorca. Personal funcionari. Subgrup C2. Acord llistes definitives de mèrits i selecció de places. Concurs Oposició. - (07/05/2025)

    S’ha publicat: Acord del Tribunal Qualificador d’estimació o desestimació de les al·legacions a la llista provisional de mèrits, resolució d’empats, aprovació de la llista definitiva de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs oposició per a l’ingrés com a personal funcionari del subgrup C2, Administració general, Aux. d’administració general, Subescala auxiliar, del Consell Insular de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori, de nomenament com a personal funcionari i de l’adjudicació de llocs de treball, derivada de l'oferta d'ocupació pública extraordinària del Consell de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori per a l'any 2022 i acumulades de 2017 i de 2019.

    Llegeix més
  • Estabilització. Consell Insular de Mallorca. Personal funcionari. Administració General. Subgrup C2. Auxiliar d’administració general. Rectificació de la resolució d’ampliació de llista definitiva de persones excloses. Concurs Oposició. - (06/05/2025)

    S’ha publicat: Resolució de rectificació de la Resolució del conseller d’Hisenda i Funció Pública, de data 26 d’abril de 2025, que amplia la llista definitiva de persones excloses del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs oposició per cobrir les places de Funcionari, subescala auxiliar, del subgrup C2, categoria d'auxiliar d'administració general, derivada de l’oferta d’ocupació pública extraordinària del Consell de Mallorca i de l’Agència de Defensa del Territori per a l’any 2022 i acumulades de 2017 i de 2019.

    Llegeix més
  • Estabilització. Consell de Mallorca. Personal laboral. Subgrup C2. Acord llistes definitives de mèrits i selecció de places. Concurs Excepcional. - (24/04/2025)

    S’ha publicat: Acord del Tribunal Qualificador d’estimació o desestimació de les al·legacions a la llista provisional de mèrits, resolució d’empats, aprovació de la llista definitiva de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs excepcional per a l’ingrés com a personal laboral fix del subgrup C2, de la categoria d’Oficial-a 1a Picapedrer-a, derivada de l'oferta d'ocupació pública extraordinària del Consell de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori per a l'any 2022 i acumulades de 2017 i de 2019.

    Llegeix més
  • Estabilizació. Entitats Locals. Administració especial. Subgrup A1. Llista definitiva de mèrits - (28/03/2025)

    S’ha publicat: Acord del Tribunal qualificador de resolució de les al·legacions a la llista provisional de mèrits, resolució d’empats, aprovació de la llista definitiva de valoració de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs oposició per a l’ingrés com a personal funcionari de carrera de les escales, subescales, classes i categories (o especialitats) d’Administració especial del subgrup A1, i oferiment de llocs dels Ajuntaments d’Algaida, Andratx, Artà, Capdepera, Manacor, Pollença i Puigpunyent.

    Llegeix més
  • Entitats locals. Personal laboral fix. Subgrup A1. - (26/03/2025)

    Llista provisional de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per cobrir la plaça de personal laboral fix del subgrup A1 derivada de l’oferta d’ocupació pública extraordinària de l’Ajuntament de Santa Maria, del torn lliure.

    Llegeix més

Vídeos

Guia del tràmit d'acreditació de requisits i mèrits

El Consell de Mallorca gestionarà els processos d'estabilització d'interins de prop de 30 ajuntaments i mancomunitats

El Consell de Mallorca gestionarà els processos d'estabilització d'interins de prop de 30 ajuntaments i mancomunitats

(14/07/2022)

  • Departament d'Hisenda i Funció Pública / Comunicació i premsa

El ple accepta l’encomana de gestió en favor del Consell de Mallorca que han tramitat els ajuntaments de Manacor, Lloret, Lloseta, Artà, Sencelles, Porreres, Consell, Estellencs, Búger i la Mancomunitat del Raiguer. A final de mes s’incorporaran les encomanes de gestió a la resta d’entitats locals, amb un global de places aportades de 540 entre funcionaris i personal laboral.

El Consell de Mallorca assumirà la gestió dels processos d’estabilització de feina temporal a 29 entitats locals de l’illa. Les 10 primeres ja tenen les seves encomanes de gestió aprovades, mentre que la resta seran tramitades en el ple del Consell que es farà a final de mes. Amb aquest acord, l’EMAP, ens dependent de l departament d’Hisenda i Funció Pública del Consell, tutelarà tots els processos necessaris per a la preparació i realització dels procediments de concurs oposició a cada ajuntament, per a totes les places que hagin quedat incloses dins del procés extraordinari obert per acabar amb l’excés de temporalitat a la funció pública de les diferents administracions.

L’acord aprovat avui inclou un conveni entre la institució insular cada ajuntament o mancomunitat que hagin cedit les seves atribucions per a la realització dels procediments, de manera que les tasques d'aprovació de les bases, de convocatòria i de gestió dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal de places estructurals als ajuntaments quedaran en mans del Consell de Mallorca.

Els ajuntaments que han vist aprovades les seves encomanes de gestió en el ple d’avui han estat els de  Manacor, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Artà, Sencelles, Porreres, Consell, Estellencs, Búger, i la Mancomunitat del Raiguer. Altres municipis i entitats locals s’uniran a l’acord en el pròxim ple de la institució previst per a finals d’aquest mateix mes de juliol: Alcúdia, Algaida, Andratx, Campanet, Capdepera, Felanitx, Maria de la Salut, Puigpunyent, Ses Salines, Son Servera, Inca, Pollença, Sa Pobla, Santa Maria, Esporles, Binissalem, Valldemossa, la Mancomunitat del Pla i l’entitat local menor de Palmanyola. En global totes aquestes entitats locals trauran 540 places entre funcionarials i laborals.

El conseller d'Hisenda i Funció Pública, Josep Lluís Colom, ha destacat al ple que "l'objectiu d'aquesta proposta és oferir recursos humans i materials als ajuntaments per tal de poder dur a terme un procés d’estabilització de l'ocupació temporal satisfactori i amb garanties, evitant als ajuntaments que hagin de destinar-hi recursos individualment, i per tant aconseguir optimitzar els esforços per unificar algunes de les tasques que seran comunes a tots els procediments".

Colom ha destacat un cop més que “és la nostra obligació com a Consell posar-nos a disposició dels municipis, i aquest cas torna a ser una evidència d’aquesta premissa”.

Els procediments que es posen en marxa estan emmarcats dins la Llei 20/2021, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, amb l'objectiu de situar per davall del 8% la taxa de cobertura temporal de places estructurals.  Així totes les administracions públiques, i especialment en aquest cas, els ens locals, disposen d’una taxa addicional per a l'estabilització que inclou places de naturalesa estructural, estiguin o no dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o altra forma d'organització de recursos humans contemplades en les distintes administracions públiques de Mallorca, dotades pressupostàriament i que hagin estat ocupades, de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020.

Els diferents ajuntaments que tenen treballadors en aquestes condicions han elaborat un llistat de places que dotaran les diferents ofertes públiques d’ocupació que s’han de convocar obligatòriament abans de 31 de desembre d’enguany.

El Consell de Mallorca i l’IMAS ja han anunciat que trauran prop de 1.300 places en conjunt, incloses dins d’aquest procés extraordinari de regulació. Es preveu que en el pròxim ple de l’oposició altres ajuntaments i mancomunitats de Mallorca se sumin al 11 ens que han vist com s’aprovaven les respectives encomanes de gestió.  

Tots aquests processos, tant els propis del Consell de Mallorca com aquests assumits des dels ajuntaments i les mancomunitats, es gestionaran des de la nova Escola Mallorquina d’Administració Pública, un nou ens creat per tutelar totes les convocatòries, que a més “vocació de permanència” segons ha afirmat el conseller Colom, ja que un cop culminats tots els processos extraordinaris de regularització de temporalitat, l’EMAP haurà de convocar anualment les oposicions i concursos de places de funcionari del Consell que pertoquin, per “normalitzar l’accés a la funció pública del Consell, que porta més de 10 anys aturada”, causa per la qual s’ha incrementat el nombre de personal interí que ha ocupat places estructurals.   

L'articulació d'aquests processos selectius ha estat objecte de negociació en el si de la Mesa General de Negociació de les Administracions Públiques de les IIles Balears per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, negociació de la qual n’ha format part el Consell de Mallorca.

Adreça

General Riera, 113, Palma

Contacte 

estabilitzacio@conselldemallorca.net

Atenció telefònica

De 12.00 h a 14.00 h, de dilluns a divendres
Consell Insular de Mallorca: 971 007 924 / 971 007 912
Entitats Locals (personal funcionari): 971 007 913 / 971 007 925
Entitats Locals (personal laboral): 971 007 910