CA

Escola Mallorquina d'Administració Pública

L’Escola Mallorquina d’Administració Pública (EMAP) neix per gestionar, coordinar i desenvolupar les tasques inherents al procés d’estabilització derivat de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, que té com a objectiu reduir la temporalitat del conjunt de les administracions per sota del 8 %.

L’EMAP assumeix les funcions pròpies d’una escola d’administració pública i gestiona els processos d’estabilització de l’ocupació temporal del Consell de Mallorca, de l’Agència de Defensa del Territori i de 29 ens locals de Mallorca que han firmat els convenis corresponents d’encàrrec de gestió.   

Aquest web serveix com a punt d’informació dels procediments prevists i, addicionalment, és l’enllaç a la seu electrònica,  on es despleguen els tràmits dels processos que són competència de l’EMAP. 

Comunicats

  • Estabilització. Consell de Mallorca. Personal funcionari. Subgrup C2. Acord llistes definitives de mèrits i selecció de places. Concurs Oposició. - (07/05/2025)

    S’ha publicat: Acord del Tribunal Qualificador d’estimació o desestimació de les al·legacions a la llista provisional de mèrits, resolució d’empats, aprovació de la llista definitiva de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs oposició per a l’ingrés com a personal funcionari del subgrup C2, Administració general, Aux. d’administració general, Subescala auxiliar, del Consell Insular de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori, de nomenament com a personal funcionari i de l’adjudicació de llocs de treball, derivada de l'oferta d'ocupació pública extraordinària del Consell de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori per a l'any 2022 i acumulades de 2017 i de 2019.

    Llegeix més
  • Estabilització. Consell Insular de Mallorca. Personal funcionari. Administració General. Subgrup C2. Auxiliar d’administració general. Rectificació de la resolució d’ampliació de llista definitiva de persones excloses. Concurs Oposició. - (06/05/2025)

    S’ha publicat: Resolució de rectificació de la Resolució del conseller d’Hisenda i Funció Pública, de data 26 d’abril de 2025, que amplia la llista definitiva de persones excloses del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs oposició per cobrir les places de Funcionari, subescala auxiliar, del subgrup C2, categoria d'auxiliar d'administració general, derivada de l’oferta d’ocupació pública extraordinària del Consell de Mallorca i de l’Agència de Defensa del Territori per a l’any 2022 i acumulades de 2017 i de 2019.

    Llegeix més
  • Estabilització. Consell de Mallorca. Personal laboral. Subgrup C2. Acord llistes definitives de mèrits i selecció de places. Concurs Excepcional. - (24/04/2025)

    S’ha publicat: Acord del Tribunal Qualificador d’estimació o desestimació de les al·legacions a la llista provisional de mèrits, resolució d’empats, aprovació de la llista definitiva de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs excepcional per a l’ingrés com a personal laboral fix del subgrup C2, de la categoria d’Oficial-a 1a Picapedrer-a, derivada de l'oferta d'ocupació pública extraordinària del Consell de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori per a l'any 2022 i acumulades de 2017 i de 2019.

    Llegeix més
  • Estabilizació. Entitats Locals. Administració especial. Subgrup A1. Llista definitiva de mèrits - (28/03/2025)

    S’ha publicat: Acord del Tribunal qualificador de resolució de les al·legacions a la llista provisional de mèrits, resolució d’empats, aprovació de la llista definitiva de valoració de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema de concurs oposició per a l’ingrés com a personal funcionari de carrera de les escales, subescales, classes i categories (o especialitats) d’Administració especial del subgrup A1, i oferiment de llocs dels Ajuntaments d’Algaida, Andratx, Artà, Capdepera, Manacor, Pollença i Puigpunyent.

    Llegeix més
  • Entitats locals. Personal laboral fix. Subgrup A1. - (26/03/2025)

    Llista provisional de mèrits del procés selectiu d’estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per cobrir la plaça de personal laboral fix del subgrup A1 derivada de l’oferta d’ocupació pública extraordinària de l’Ajuntament de Santa Maria, del torn lliure.

    Llegeix més

Vídeos

Guia del tràmit d'acreditació de requisits i mèrits

357 nous funcionaris i personal laboral prenen possessió del seu càrrec al Consell de Mallorca

357 nous funcionaris i personal laboral prenen possessió del seu càrrec al Consell de Mallorca

(10/03/2025)

  • Departament d'Hisenda i Funció Pública

El procés d’estabilització de la institució insular ha permès que 756 treballadors consolidin la plaça

El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha assistit acompanyat de tots els consellers executius de la institució insular a la presa de possessió de 357 nous funcionaris i personal laboral que han aconseguit una plaça definitiva després de superar el procés d’estabilització al Consell de Mallorca i a l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS).

Els nous funcionaris de carrera, abans personal interí, i el nou personal laboral, abans temporal, han superat el procediment de concurs de mèrits o el de concurs-oposició per obtenir una plaça definitiva com a treballadors públics del cos de l’administració especial.

Entre els nous funcionaris i personal laboral, hi ha auxiliars d’informació turística, enginyers agrònoms, porters, tècnics en ciències d’educació física i esports, historiadors de l’art, filòlegs, i enginyers de camins, entre d’altres. En concret, 106 nous treballadors han pres possessió de la seva plaça al Consell de Mallorca, 250 ho han fet a l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) i un a l’Agència de Defensa del Territori (ADT).

El president Llorenç Galmés ha donat l’enhorabona als nous funcionaris per obtenir la seva plaça i ha assegurat que «és pel vostre esforç, dedicació i compromís amb el servei públic. Com a funcionaris del Consell de Mallorca, teniu una gran responsabilitat: servir a la ciutadania. Per això, us anim a exercir les vostres funcions amb professionalitat, integritat i vocació de servei». El president ha destacat que «tot aquest procés ha estat possible gràcies a la gran feina que ha fet l’Escola Mallorquina d’Administració Pública (EMAP), encarregada de gestionar el procés d’estabilització i els tribunals, i el gran compromís i esforç d’aquest equip de govern per reduir la taxa de temporalitat dels empleats públics als nivells exigits per la normativa estatal i aconseguir una major estabilitat laboral».

El mes de desembre de 2023, el Consell de Mallorca va iniciar el procés d’estabilització i va acollir les convocatòries de l’Administració general i especial de la institució insular, de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials i de l’Agència de Defensa del Territori. Així mateix, a través de l’EMAP, va assumir els processos d’estabilització de 29 entitats locals, els seus organismes autònoms i empreses públiques municipals, per dur a terme conjuntament els processos i gestionar-los de manera coordinada.

L'1 de febrer varen prendre possessió els primers funcionaris del procés d’estabilització, 35 en concret; el 8 d’abril varen aconseguir la plaça com a empleats públics de carrera pel mateix motiu 152 treballadors; el 12 de juliol 148 funcionaris més van consolidar la plaça a la institució insular, i el 23 de setembre va ser la darrera presa de possessió de nous funcionaris, amb 64 noves places. En total, ja han pres possessió del seu càrrec 756 funcionaris entre el Consell de Mallorca, l’IMAS i l’ADT.

La finalitat del procés d’estabilització és reduir la temporalitat a l’Administració, ja que la normativa estatal estableix que la taxa s’ha de reduir fins al 8 % i, abans de la convocatòria, al Consell de Mallorca se situava en un 80 %.

Adreça

General Riera, 113, Palma

Contacte 

estabilitzacio@conselldemallorca.net

Atenció telefònica

De 12.00 h a 14.00 h, de dilluns a divendres
Consell Insular de Mallorca: 971 007 924 / 971 007 912
Entitats Locals (personal funcionari): 971 007 913 / 971 007 925
Entitats Locals (personal laboral): 971 007 910